English Ukrainian
v683 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
Субота, 15 жовтня 2022 09:15

Завантажити page white acrobat

УДК 338.48-53:63(477.83) https://doi.org/10.17721/2308-135X.2022.68.16-23

Цимбала Ольга Стефанівна,

кандидат історичних наук, доцент Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Дорош Юлія Степанівна Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

ІННОВАЦІЙНІ ПРОДУКТИ НА РИНКУ ПОСЛУГ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ (НА ПРИКЛАДІ СИРОВАРЕНЬ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ)

Мета. Проаналізувати сучасний стан розвитку гастрономічного туризму Львівщини, зокрема напрямок, що пов'язаний із діяльністю молочних ферм, які займаються сироварінням та презентують свої продукти і послуги на туристичному ринку регіону; здійснити систематизацію даних про ключові напрямки їхньої роботи, відобразити специфіку формування туристичної пропозиції; охарактеризувати основні туристичних послуги; картографічно візуалізувати розміщення туристично-орієнтованих сироварень у межах області.

Методика. У дослідженні застосовано метод наукової систематизації інформації для виокремлення тих господарств Львівщини, які спеціалізуються на сироварінні і паралельно працюють на туристичному ринку; методи польових досліджень та опитування дозволили виявити специфіку діяльності окремих господарств, ключові напрямки їхньої роботи, проблеми та перспективи туристичного розвитку; за допомогою картографічного методу візуалізовано розташування досліджуваних господарств в межах області.

Результати. У дослідженні охарактеризовано основну продукцію, яку виготовляють досліджувані господарства, а також виділено та систематизовано спектр туристичних послуг, які власники ферм та сироварень пропонують своїм відвідувачам. Зокрема, всі досліджувані господарства активно поєднують фермерську та туристичну діяльність, однак відрізняються своїми підходами до ведення господарства, наявністю чи відсутністю власної ферми, масштабами виготовлення продукції. Однак усі займаються сироварінням, що є основою розвитку гастрономічного туризму. Розташування цих господарств у межах області показано на картосхемі, яка дозволяє візуалізувати досліджувані господарства у межах області, а також близькість чи віддаленість від основних туристичних центрів регіону. Вивчено діяльність фермерських господарств, що планують зайняти нішу туристично-орієнтованих сироварень у регіоні. Узагальнено ключові проблеми та перспективи розвитку сироварень на туристичному ринку області.

Наукова новизна отриманих результатів полягає в узагальненні інформації про діючі сироварні Львівщини, аналізі їхньої пропозиції на туристичному ринку та перспективах подальшого використання.

Практична значимість полягає в систематизації актуальної інформації про сучасний стан розвитку сироварень Львівської області. Одержані наукові результати можуть бути використані в процесі формування турів Львівщиною, а також в освітньому процесі при підготовці майбутніх фахівців за спеціальністю «Туризм». Крім того, напрацювання можуть бути корисними для органів державної влади для формування і реалізації державних та регіональних програм розвитку туризму, формування стратегій на найближчу перспективу.

Ключові слова: інновації, сироварня, фермерське господарство, гастрономічний туризм, Львівщина.

Список використаних джерел

1. Гастромандри Львівщиною (2018). Управління туризму та курортів Львівської обласної державної адміністрації.

2. Еко-ферма Плай. Режим доступу: https://ecofarm-play.com/.

3. Лозинський Р., Кучинська І. (2018) Спеціалізований (нішевий) туризм: розвиток концепції в українській і зарубіжній науковій літературі. Вісник Львівського університету, 52, 170-182. http://dx.doi.org/10.30970/vgg.2018.52.10183

4. Молочна ферма CHEVRETTE - Fromages d'Elise. Режим доступу: http://chevrette.com.ua/.

5. МУККО. Молочна ферма Прикарпаття. Режим доступу: https://mykko.com.ua/.

6. Сироварня Гарбузовий Рай. Режим доступу: https://www.garbuzovyjraj.com/.

7. Цимбала О., Дорош Ю. (2020) Розвиток туристично-орієнтованих фермерських господарств Львівщини. Географія та туризм: науковий журнал, 58, 36-42. https://doi.org/10.17721/2308-135X.2020.58.36-42

8. EU-28: Cheese from cow's milk production (2021). Retrieved from https://www.clal.it/en/?section=produzioni_cheese.

9. Folgado-Fernández, J. A., Di-Clemente, E., & Hernández-Mogollón, J. M. (2019). Food festivals and the development of sustainable destinations. The case of the cheese fair in Trujillo (Spain). Sustainability, 11(10), 2922. https://doi.org/10.3390/su11102922.

10. Folgado-Fernández, J. A., Palos-Sánchez, P. R., Campón-Cerro, A. M., & Hernández-Mogollón, J. M. (2017). Gastronomic products with identity and the development of the tourism destination. A study on cheese routes in Spain. International Journal of Scientific Management and Tourism, 3 (1), 93-109.

11. Fusté Forné, F. (2015). Cheese tourism in a world heritage site: Vall de Boí (Catalan Pyrenees). European Journal of Tourism Research, 11, 87-101.

12. Fusté-Forné, F. (2020). Savouring place: Cheese as a food tourism destination landmark. Journal of Place Management and Development.13 (2), 177-194. https://doi.org/10.1108/JPMD-07-2019-0065.

13. Fusté-Forné, F., & Mundet i Cerdan, L. (2021). A land of cheese: from food innovation to tourism development in rural Catalonia. Journal of Tourism and Cultural Change, 19(2), 166-183. https://doi.org/10.1080/14766825.2020.1797757.

14. Fusté-Forné, F. (2020). Developing cheese tourism: a local-based perspective from Valle de Roncal (Navarra, Spain). Journal of Ethnic Foods, 7(1), 1-9.

15. Fusté-Forné, F. (2021). Marketing cheese tourism in global times. Journal of Multidisciplinary Academic Tourism, 6 (2), 73-79. https://doi.org/10.31822/jomat.2021-6-2-73.

16. Hall, C. M., & Gössling, S. (Eds.) (2016). Food tourism and regional development: Networks, products and trajectories. Routledge, Abingdon.

17. Johnston, B. (2019). Europe's 10 best destinations for cheese. Retrieved from https://www.stuff.co.nz/travel/experiences/food-and-wine-holidays/113644511/europes-10-best-destinations-for-cheese.

18. Kapsdorferová, Z., & Švikruhová, P. (2019). The potential of the food tourism of traditional dairy products in Slovakia. In Interdisciplinary International Conference on «Tourism, Management and Development of Territory», Bari, 373-370.

19. Massacesi, C. (2020). Food Heritagisation and Tourism. Following the Cheese in the Italian Dolomites.

20. Ohe, Y. (2017). Assessing managerial efficiency of educational tourism in agriculture: case of dairy farms in Japan. Sustainability, 9 (11), 1931. https://doi.org/10.3390/su9111931.

Надійшла до редколегії 17.05.2022

Прийнята до друку 04.07.2022

Останнє оновлення на Субота, 15 жовтня 2022 09:17