| v561 |
|
|
|
| Автор: Administrator |
| Середа, 10 лютого 2021 17:20 |
|
І. ГЕОГРАФІЯ РЕКРЕАЦІЇ ТА ТУРИЗМУ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ ПИТАННЯ
УДК 911.3 https://doi.org/10.17721/2308-135X.2020.56.3-14 Смирнов Ігор Георгійович, доктор географічних наук, професор, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
ЛОГІСТИКА КРУЇЗНОЇ ПОДОРОЖІ ЯК ЧИННИК ВИХОДУ З КРИЗИ, ПОВ’ЯЗАНОЇ З ПАНДЕМІЄЮ КОРОНАВІРУСУ COVID-19
Мета дослідження. Теоретичне обґрунтування та практичне застосування геологістичного підходу до питань розвитку та функціонування круїзного туризму в умовах виходу з кризи, пов’язаної з пандемією коронанвірусу COVID-19. Методика дослідження. Базується на комплексному підході до оптимізації ланцюжків поставок у круїзному бізнесі, що включає три складники - теорію логістичних стратегій А.Баска, модель гнучкості ланцюжків поставок М.Найма та матрицю П.Краліча, що визначає певну структуру ланцюжка поставок, яка потрібна для забезпечення гнучкості та реалізації ефективної логістичної стратегії в управлінні круїзним туризмом в умовах кризи, пов’язаної з пандемією коронанвірусу COVID-19. Результати дослідження. Розроблено стратегію оптимізації ланцюжків поставок у круїзному туризмі та її практичне застосування в умовах кризи, пов’язаної з пандемією коронанвірусу COVID-19. Наукова новизна. Вперше в Україні запропоновано комплексний підхід до оптимізації логістичного забезпечення круїзного туризму, який базується на використанні теорії логістичних стратегій А.Баска, моделі гнучкості ланцюжків поставок М.Найма та матриці П.Краліча, що визначає певну структуру ланцюжка поставок, яка потрібна для забезпечення гнучкості та реалізації ефективної логістичної стратегії в управлінні круїзним туризмом в умовах кризи, пов’язаної з пандемією коронанвірусу COVID-19. Практична значимість. Полягає в розробці та практичному застосуванні теоретичного підгрунття логістичної стратегії розвитку круїзного туризму в умовах кризи, пов’язаної з пандемією коронанвірусу COVID-19. У якості практичного результату можна стверджувати, що логістична стратегія круїзної компанії повинна бути кастомізованою до потреб круїзного бізнесу та запитів різних категорій круїзних туристів, а тому повинна бути доволі гнучкою. Внутрішня та зовнішня гнучкість круїзної логістики спостерігається відповідно на рівні типів круїзного корабля, транспортного вузла, зв’язку, потужності, маршруту та комунікаційності, а також міксу (комплексу), обсягу та доступності. Отже, гнучкість логістики круїзної подорожі є більшою у внутрішньому вимірі, ніж у зовнішньому, що пояснюється концентрацію круїзної компанії, насамперед, на максимальному задоволенні потреб круїзних туристів, ніж на просто морській (річковій) прогулянці. У свою чергу, матриця Краліча визначає важливість різних груп товарних позицій у логістиці (постачанні) круїзної компанії шляхом їх поділу на стратегічні, базові, критичні та некритичні на підставі співвідношення їхнього впливу на прибуток компанії та ступінь логістичного ризику. До найважливіших відноситься група стратегічних товарних позицій з дуже високим впливом на прибуток та таким же ступенем логістичного ризику. Сюди належать послуги туристичних агенцій, автобусних компаній, страхових компаній та класифікаційних товариств. Їхня важливість настільки велика, що круїзним компаніям рекомендується підтримувати з ними довгострокові відносини з метою найтіснішої кооперації та координації, що дозволить гарантували мінімізацію непорозумінь та помилок та максимізацію задоволення туристів / оптимізацію прибутку компанії. Ключові слова: логістика туризму, круїзний туризм, теорія логістичних стратегій А.Баска, модель гнучкості ланцюжків поставок М.Найма, матриця П.Краліча. Список використаних джерел 1.Ляховська О.С. Культура сервісу в круїзному туризмі / О.С. Ляховська. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук з культурології. – К.: КНУКіМ, 2014. – 17 с.
2.Ларина Р.Р. Инновационно-логистическое обеспечение международного туризма и круизного бизнеса: Монография / Р.Р. Ларина, В.В. Селиванов, Е.Ю. Лукьянова, М.А. Шостак. – Симферополь: Ариал, 2013. – 307 с.
3.Смирнов І.Г. Логістика туризму: навч.пос. / І.Г. Смирнов. – К.: Знання, 2009. – 444 с.
4.Zang Q. Tourism Supply Chain Management:af New Research Agenda / Q. Zang, H. Song, G.Q. Huang.[Eлектронне джерело]: режим доступу:doi: 10.1016/j.tourman. 2009. 05.008. – (Tourism Management, 2009).
5.Veronneau S. Global Service Supply Chain: An Empirical Study of Current Practices and Challenges of a Cruise Line Corporation/ S.Veronneau, J. Roy/ - [Електронне джерело]: Режим доступу:doi:10.1016/j.tourman.2008.05.008.- (Tourism Management, 2008).
6.Vaggelas G.K. Analysingthe Supply Chain Strategy of the Cruise Industry: The case of a Small Cruise Company/Vaggelas G.K., I.N. Lagoudis. [Електронне джерело]: Режим доступу: www.porteconomics.eu.
7.Cristopher M. Logistics and Supply Chain Management / M.Cristopher. – Essex: Pitman Publishing, 1992. – 312 p.
8.Suykens F. A quarter of a Century of Port Management in Europe: Objectives and Tools / F. Suykens, E. Van De Voorde // Maritime Policy and Management. – 1998. - №25 (3). – PP. 251-261.
9.Soriani S. Crusing in the Mediterranian: Structural Aspects and Evolutional Trends / S. Soriani, S. Bertazzon, F.DiCesare, G.Rech // Maritime Policy and Management. – 2009. - № 36 (3). – PP. 235-251.
10.Олійник Я.Б., Смирнов І.Г. Міжнародна логістика: навч.пос./Я.Б. Олійник, І.Г. Смирнов. – К.: Обрії, 2011. – 546 с.
11.Sheffy Y. A Supply Chain View of the Resilient Enterprise / Y. Sheffy, I.B. Rice, Jr. // MITS loan Management Review. – 2005. – Fall, 47 (1). – PP. 41-48.
12. Bask A.H. Relationships Among TPL Providers of Supply Chains – a Strategic Perspective / A.H. Bask // Journal of Businessand Indastrial Marketing: - 2001. – Vol.16. – PP. 470-486.
13.Naim M.M. The Pole of Transport Flexibility in Logistics Provision / M.M. Naim, A.T. Potter, R.I. Mayson, N.Bateman // International Journal of Logistics Management. – 2006. – Vol. 17. – PP.297-311.
14.Kraljic P. Purchasing Nust Become Supply Management / P. Kraljic // Harvard Business Review. – 1983. – Vol. 61, №5.- PP.109-117.
15. Кифяк О.В. Вплив пандемії COVID-19 на сферу туристичних послуг: попередня оцінка// Трансформація системи міжнародних, національних та локальних ринків = Transformation of System of International, National and Local Markets: Матеріали міжн.наук.-практ. конф. Чернівці (Україна) – Сучава (Румунія). – Чернівці: Чернівец.нац.ун-т ім.Ю.Федьковича, 2020. – С.82-87.
|
| Останнє оновлення на Четвер, 14 липня 2022 16:33 |





