English Ukrainian
v516 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
Субота, 15 лютого 2020 16:34

page white acrobat Завантажити

https://doi.org/10.17721/2308-135X.2019.51.45-50

УДК 379:85

 Чернишова Таїсія Миколаївна,кандидат біологічних наук, ст. викладач, Житомирський національний аргоекологічний університет, м. Житомир, Україна, e-mail: taisiya Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

                                                            

Особливості розвитку агротуристичного продукту Житомирського регіону (на прикладі АГРОСАДИБИ «Поліська хата»)

 

У статті на прикладі діяльності культурно-мистецького центру «Поліська хата» було проаналізовано особливості формування та структурно-функціональні характеристики туристичного продукту сільського туризму у Житомирському регіоні, а також проведено аналіз економічної діяльності агросадиби «Поліська хата» за три останні роки з врахуванням усіх видів діяльності.

Мета. Аналіз економічної діяльності агросадиби «Поліська хата» та особливостей формування і структурно-функціональних характеристик туристичного продукту сільського туризму регіону.

Методика. Для досягнення мети використовувався комплекс взаємодоповнюючих методів дослідження: методи системного та статистичного аналізу, узагальнення та систематизації. У процесі дослідження використано літературні джерела з питань сільського туризму в Житомирській області та у країні, Інтернет-ресурси.

Результати. Проаналізувавши діяльність агросадиби «Поліська хата» за три роки можна зробити такі висновки, що: активність відпочиваючих припадає квітень – липень, з найбільшою кількістю туристів у травні; найбільш затребуваними послугами є: обід, майстер класи, розваги, придбання сувенірів, проведення квестів; найвищий дохід зафіксований у травні 2016-2018років та жовтні 2018 року. Результати дослідження свідчать про те, щоб привабити сучасного туриста та розширити цільову аудиторію потрібно постійно працювати над розширенням асортименту надання послуг. Тому на сучасному етапі при створенні і формуванні якісного та прибуткового туристичного продукту у сільському туризму в регіоні потрібно врахувати різні інтереси та вподобання туристів, різну вікову та цільову аудиторію, а також постійно працювати над розширенням асортименту надання послуг.

Наукова новизна. Вперше проаналізована діяльності культурно-мистецького центру «Поліська хата» та проведено статистичний аналіз її економічної діяльності і особливостей створення туристичного продукту.

Практична значимість одержаних результатів полягає в тому, що пропозиції щодо розвитку та створення туристичного продукту в сільському туризмі, можуть бути використані на регіональному рівні для удосконалення територіальної організації туристичного комплексу.

Ключові слова: сільський туризм, туристичний продукт, агросадиба, економічна діяльність.

 Список використаних джерел

1.Бейдик О. О. Рекреаційні ресурси України: навч. посіб. Київ: Альтерпрес, 2009. 400с.

2.Березін О. М. Мале підприємництво та зелений туризм: перспективи розвитку / О.М. Березін // Вісник ДІТБ. 2007. № 11. С. 93-96.

3.Биркович В. Сільський зелений туризм - пріоритет розвитку туристичної галузі України // Стратегічні пріоритети. - 2008. - №1(6). - С.138-143.

4.Габа М. І. сільський зелений туризм – перспективний вид туризму для реформування економіки тукраїни // Екологічні проблеми Інтелект ХХІN №2. 2016. С 88-94.

5.Гуткевич С. О. Привабливість Українських Карпат: сільський зелений туризм / С. О. Гуткевич, М. І. Габа, М. Д. Корінько. – К.: НУХТ, 2016.

6.Горішевський П. В., Васильєв В. П., Ю. В. Зінько Сільський зелений туризм: організація гостинності на селі: Підручник. Івано-Франківськ: Місто-Н, 2003. 158с.

7.Довгаль О. В. Сільський туризм як перспективний напрям підприємництва у соціально-економічному механізмі розвитку села // Бізнес-Інформ. - 2013. - №4. - С.316-320.

8.Костриця М. М. Сільський туризм: теорія, методологія, практика : монографія / М.М. Костриця. - Житомир: ЖДТУ, 2006. – 196с.

9.Малік М. Й. Сільський агарний туризм як чинник розвитку сільських територій України / М. Й. Малік, Л.В. Забуранна // Економіка АПК: [міжнар. наук.-виробн. журнал]. -2012. - №5. - С.110-115.

10.Рутинський М. Й., Зінько Ю. В. Сільський туризм. К.: Знання, 2006. 271с.

11.Тищенко С.В. Становлення сільського зеленого туризму на теренах Житомирщини. Наукові записки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Географічні науки : збірник наукових праць. Суми, 2018. . Вип. 9. С. 176–183.

12.Тищенко С.В. Сільський зелений туризм в контексті розвитку нетрадиційної форми господарювання. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Географічні науки. № 8. – С. 293 – 301.

13.Тищенко С.В. Перспективи розвитку сільського туризму на Житомирщини // Туризм та курорти: досвід Ізраїлю для України: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. К.: Альфа-ПІК, 201. С.84-87.

14.Товтп М. Правове регулювання та стандарти сільського туризму. Досвід окремих країн, проблеми законодавства України // Відпочинок в українському селі. Порадник організатору відпочинку та власнику садиби. 2003. Вип. 5. Туризм сільський зелений. № 1. С. 9 – 15.

15.Шмагельська М.О. Фактори розвитку сучасного сільського зеленого туризму / Шмагельська М.О. // Культура народов Причерноморья. – 2009. – №176. – C.95-97.

16.Щербак С. Д. Розвиток сільського зеленого та екологічного туризму на Українському Поліссі. Туризм сільський зелений. 2007. № 4. 30с.

 

Надійшла до редколегії 30.09.19

Останнє оновлення на Середа, 27 травня 2020 11:10