English Ukrainian
v411 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
Четвер, 21 березня 2019 16:38

Завантажити page white acrobat

I. ГЕОГРАФІЯ РЕКРЕАЦІЇ ТА ТУРИЗМУ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРИКЛАДНІ ПИТАННЯ

 

 

Світлій пам’яті проф. С.І. Іщука присвячується

 

УДК 911.3: 338.48

Гладкий Олександр Віталійович, доктор географічних наук, професор

Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду "> Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Скляров Олександр Андрійович, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна

 

                                                             

ПРОВІДНІ НАУКОВІ КОНЦЕПЦІЇ ФОРМУВАННЯ КЛАСТЕРНОЇ ТЕОРІЇ В ТУРИЗМІ

 

Мета. Метою даної статті є теоретико-методологічне дослідження провідних наукових концепцій, що пов’язані із теорією кластерів у туристичній галузі.

Методика. Методологічною базою дослідження є основи наукової діалектики. Основними методами дослідження є літературний, описовий, аналітичний.

Результати. Визначено основні наукові концепції формування теорії кластерів в туристичних дослідженнях, проведено їхній аналіз в умовах сучасного туризмознавства, розкрито потенційні можливості застосування цих концепцій у туристичній діяльності, запропоновано подальші напрямки дослідження особливостей формування кластерної теорії в туризмі.

Наукова новизна. Наукова новизна полягає у систематизації особливостей застосування теоретико-методологічних досліджень кластерів в туристичних науках.

Практична значимість. Дане дослідження є основою для проведення масштабного та комплексного аналізу туристичної діяльності в Україні з використанням теорії кластерів. Його результати будуть базисом для подальших досліджень процесів кластеризації в межах локальних туристичних дестинацій, регіонів та територіально-рекреаційних комплексів.

Ключові слова. Концепція, конкурентоспроможність, кластер, територіально-рекреаційний комплекс, туризмознавство.

Список використаних джерел:

1.Алаев Э.Б. Социально-экономическая география: понятийно-терминологический словарь. / Алаев Э.Б. - М.: Мысль, 1983. 348 с.

2.Ішук С.І. Географія промислових комплексів. / Ішук С.І.- К.: ВІПОЛ, 1993. - 135 с.

3.Ішук С.І. Територіально-виробничі комплекси і економічне районування. / Ішук С.І. - К.: ЄУФІМБ, 1996. - 242 с.

4.Олифир Д. И., Гладкий А. В. Методика оценки экономической эффективности месторасположения туристических фирм // Сервису и туризму – инновационное развитие: материалы IX междунар. науч.-практ. конф., 24 марта 2017 г. / отв. ред. проф. Т. С. Комиссарова. – СПб.: ЛГУ им. А.С. Пушкина, 2017. – C. 102-105.

5.Паламарчук М.М. Економічна і соціальна географія України з основами теорії. / Паламарчук М.М., Паламарчук О.М. - К.: Знання, 1998. - 415 с.

6.Пилипенко И. В. Конкурентоспособность стран и регионов в мировом хозяйстве: теория, опыт малых стран Западной и Северной Европы. / Пилипенко И. В. – Смоленск: Ойкумена, 2005. – 496 с.

7.Пістун М.Д. Основи теорії суспільної географії. / Пістун М.Д. - К.: Вища школа, 1996. -231с.

8.Портер М. Е. Стратегія конкуренції: Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / Портер М. Е. [пер. з англ. А. Олійник, Р. Скільський]. — К.: Основи, 1998. — 390 с.

9.Belussi F. In search of a useful theory of spatial clustering / F. Belussi // Industrial dynamic, innovation and development : Papers of DRUID summer conference (Elsinore, June 14-16 2004). – Denmark: DRUID, 2004. – P. 15-21.

10.Clark G. L. The Oxford Handbook of Economic Geography. / Clark G. L., Feldman M. P., Gertler M. S. – New York, Oxford University Press, 2003. – 742 p.

11.Maoh H. Geographic clustering of firms and urban form: a multivariate analysis / H. Maoh, C. Kanaroglou // Journal of geographic systems. – 2007. – Vol. 9. – P. 29-52.

12.Moreno R. Innovation clusters in the European region / R. Moreno, R. Paci, S. Usai // European Planning Studies. – October 2006. – Vol. 4. – No. 9. – P. 1235-1263.

13.Promoting competitiveness in practice an assessment of cluster-based approaches / [Prepared by the U.S. agency for international development and the Mitchell Group Inc.]. – Washington: The Mitchell Group Inc., 2003. – 112 p.

14.Fujita M. Economics of Agglomeration: cities, industrial location and regional growth. / M. Fujita, J.-F. Thisse. – Cambridge: Cambridge University Press, 2004. – 466 p.

Останнє оновлення на Вівторок, 07 травня 2019 16:00